SEO dla początkujących - poradnik
SEO dla początkujących – krótki poradnik
17 stycznia 2018
Sklep internetowy i jego treść
Sklep internetowy i treści informacyjno-sprzedażowe
7 lutego 2018
Pokaż wszystkie

Uciążliwe reklamy internetowe znikają z Google Chrome

Uciążliwe reklamy internetowe a wyszukiwarki

Pierwsze informacje na temat planowanej blokady niektórych reklam w przeglądarce Google pojawiły się kilka miesięcy temu. Dziś znamy już dokładny termin wprowadzenia zmian.

Blokowanie reklam w Google Chrome ma się rozpocząć od 15 lutego b.r. To ważna informacja, zważywszy na fakt, że z przeglądarki od Google korzysta ponad połowa użytkowników z całego świata, a w Polsce jest to około 70%. Wspomniani użytkownicy zapewne ucieszą się z wprowadzanych zmian. Uciążliwe reklamy internetowe dokuczają szczególnie osobom korzystającym z urządzeń mobilnych.

Po co Google wprowadza zmiany?

Google tłumaczy swoją decyzję koniecznością uzdrowienia sytuacji w sieci. Internet jest zaśmiecany treścią marnej jakości. Reklamy atakują nas ze wszech stron, przeszkadzają w korzystaniu z serwisów, irytują. Nic zatem dziwnego, że użytkownicy wybierają te przeglądarki internetowe, które ograniczają wyświetlanie niektórych reklam. Przeglądarka Google Chrome dotychczas tego nie robiła, choć zmiany zapowiadano od dawna.

Google co chwilę wprowadza nowe udogodnienia

Uciążliwe reklamy internetowe – charakterystyka

Blokowane mają być te reklamy, które charakteryzują się znaczną uciążliwością. Należą do nich przede wszystkim banery, które zasłaniają cały ekran, bądź jego znaczną część. Uciążliwe są zwłaszcza wtedy, gdy są trudne (a czasem wręcz niemożliwe!) do zamknięcia. Poszukiwanie przycisku „zamknij” bywa niezwykle irytujące.

Kolejną grupę uciążliwych reklam stanowią wyskakujące okienka. Pojawiające się znienacka pop-up’y zwyczajnie przeszkadzają podczas przeglądania stron internetowych.

Uciążliwe reklamy internetowe to również takie, które automatycznie odtwarzają wideo i/lub dźwięk. Często nie da się ich od razu zamknąć, gdyż dodatkowo odliczają czas do zamknięcia.

Blokowanie reklam w Chrome – konkrety

Każdy właściciel strony www ma możliwość sprawdzenia poprawności zamieszczanych w witrynie reklam. Służy do tego udostępnianie przez Google narzędzie Raport na temat widoczności reklam. Raport wykaże, które reklamy mogą być uznane przez użytkowników za uciążliwe. Jeżeli w ciągu 30 dni reklamy te nie zostaną usunięte, zamienione lub poprawione, przeglądarka je zablokuje. Należy mieć świadomość, że zablokuje wszystkie reklamy, nawet te, które nie zawierają żadnych błędów.

Natomiast w przypadku, gdy błędy zostaną poprawione, konieczne będzie ponowne poddanie witryny analizie. Jeśli Raport na temat widoczności błędów nie wykaże żadnych nieprawidłowości, reklamy przestaną być blokowane.

Reklamodawcy i właściciele witryn, które zarabiają na publikowaniu reklam, mają jeszcze dwa tygodnie na wdrożenie zmian, zanim uciążliwe reklamy internetowe zaczną być blokowane. Warto dobrze wykorzystać ten czas.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.