Podstawowe zasady SEO
Podstawowe zasady SEO
3 lipca 2017
Studia z e-marketingu
Czy warto kończyć studia z e-marketingu?
12 lipca 2017
Pokaż wszystkie

Tematy na blogu copywritera – przegląd

Tematy na blogu copywritera

Dziś luźny temat, po raz kolejny dotyczący wykonywanego przeze mnie zawodu.

Tak, wiem – miałam pisać dla nowicjuszy w branży SEO, czyli niekoniecznie tylko copywriterów. Oczywiście piszę dla wszystkich i tematyka mojego bloga jest bardzo różnorodna, ale nie ukrywam, że najchętniej wracam do zagadnień związanych z tworzeniem tekstów. Postanowiłam zajrzeć na kilka blogów, prowadzonych przez znanych w Polsce copywriterów. O czym oni piszą? Okazuje się, że właściwie o tym samym co ja, z tym, że mogą sobie pozwolić na większą ilość refleksji i swobodniejsze wypowiedzi, bo pracują w branży bardzo długo. Tematy na blogu copywritera to nie tylko zasady tworzenia dobrych tekstów, ale też wszystko inne, co wiąże się z tym zawodem i profesjami pokrewnymi.

Blog copywritera oscyluje wokół różnych zagadnień z branży SEO

Najpopularniejsze tematy na blogu copywritera

Tematów tych jest całe mnóstwo. A do najczęściej podejmowanych należą:

Zasady polskiej pisowni

Cześć artykułów dotyczy zasad polskiej pisowni. Wcale mnie to nie dziwi, gdyż copywriter musi pisać poprawnie, prawidłowo odmieniać słowa i tworzyć zgrabne konstrukcje składniowe. W dzisiejszych czasach nie trudno o pomyłkę, głównie dlatego, że do polszczyzny dostało się mnóstwo zapożyczeń z języka angielskiego. Sama miałam problem z poprawną odmianą słów blog i post, o czym pisałam w tym artykule.

Pomysły na artykuły

Oczywiście copywriter otrzymuje zlecenia, w których zostało jasno określone o czym ma być dany tekst. Nie wszyscy zleceniodawcy informują jednak co konkretnie ma się znaleźć w artykule i niekiedy copywriter musi mieć na niego własny pomysł. Dotyczy to szczególnie SEO copywriterów, którzy piszą pod daną frazę kluczową, a zarówno tytuł, jak i zawartość artykułu muszą opracować sami. Wiele mówi się w tym temacie o niepowielaniu schematów, oryginalnych rozwiązaniach i unikalności tekstów.

Wena twórcza

Tematy na blogu copywritera często oscylują wokół tzw. weny twórczej. Są osoby, które mogą pisać nieustannie, przez cały dzień, a nawet pół nocy, ale są i takie, dla których osiem godzin spędzonych przed komputerem to prawdziwa katorga. Wolą robić częste przerwy i pisać wtedy, gdy będą mieć ochotę. Jeśli chce się zarobić na chleb, niekoniecznie można sobie pozwolić na takie postępowanie, bo może się okazać, że chęć na pisanie występuje zaledwie przez godzinę czy dwie dziennie. Niemniej jednak wena raz jest, raz jej nie ma i pytanie, jak sobie poradzić, gdy dopada nas niemoc twórcza, a musimy dotrzymać terminów?

Zarobki copywriterów

Niby nikt nic chce powiedzieć wprost ile w tej branży zarabia (poza nielicznymi wyjątkami – zobacz tutaj), a jednak temat zarobków często jest podejmowany na blogach copywriterów. Zawód staje się bardzo popularny, ale niestety spora część wytworów początkujących copywriterów to prawdziwe gnioty zaśmiecające Internet. Tak, ja także jestem początkującym copywriterem, niemniej jednak zawsze staram się, by to co piszę miało sens. Zwracam uwagę na wygląd i zawartość artykułu. Nie jestem w stanie pisać na akord, choć przyznaję, że tego się ode mnie wymaga. Oczywiście wyrabiam się w terminach, ale każdy, nawet zwykły zapleczowy tekst piszę tak, by się za niego nie wstydzić.

Copywriter niechętnie mówi o swoich zarobkach

Wracając do zarobków – można mówić o stawkach za artykuł danego typu. Freelencerzy mówią co nieco o opłacalności takiej działalności i sposobach rozliczeń z klientami – zwykle są to umowy o dzieło lub faktury. Natomiast nie znalazłam żadnych konkretnych informacji o zarobkach copywriterów zatrudnionych na etacie. Może sama kiedyś napiszę taki artykuł…

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.