Praca copywritera i spadek efektywności
Praca copywritera i znaczący spadek efektywności
9 kwietnia 2018
Pokaż wszystkie

Teksty SEO – kluczowy czynnik pozycjonowania stron

Teksty SEO - powstawanie

Może się wydawać, że pisaniem tekstów SEO może zająć się każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o zasadach poprawnej pisowni i umie w ciekawy sposób przelać swoje myśli na papier. W rzeczywistości jednak teksty SEO mają ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania stron. Nie każdy jest w stanie tworzyć treści, które będą dobrze widoczne w wyszukiwarce Google. Nie każdy potrafi zainteresować czytelnika.

Teksty SEO, czyli jakie?

Tworzenie treści do internetuMówiąc o tekstach SEO mamy na myśli treści tworzone zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Nie od dziś wiadomo, że istotne jest umieszczenie w tekście słów kluczowych, nagłówków, linków do innych treści opublikowanych w serwisie (linkowanie wewnętrzne), zdjęć, grafik i wszystkiego tego, co pomoże urozmaicić wygląd artykułu.

Teksty SEO powstają z myślą o pozycjonowaniu serwisu. Roboty wyszukiwarek mają je potraktować jako godne uwagi, ważne dla użytkownika, przejrzyste. Tekstami SEO możemy nazwać zarówno te, umieszczane na firmowych stronach internetowych i blogach, jak i te tworzone z myślą o zapełnieniu zapleczy (tzw. teksty dedykowane). Oczywiście sposoby ich powstawania nieco się różnią, ale zasadnicze kwestie pozostają bez zmian.

Jak tworzyć dobre teksty SEO?

Pisząc teksty, które zostaną opublikowane na stronie internetowej walczącej o pozycję w wyszukiwarce, musimy pamiętać nie tylko o zasadach SEO, ale przede wszystkim o użytkowniku. To on jest odbiorcą treści. To jego ta treść ma zaciekawić, rozbawić, zszokować – nie może pozostać obojętny na to, co właśnie przeczytał. Dlatego też, tworząc teksty SEO, należy postawić na:

Unikatowość

Absolutnie nie kopiujemy treści, które „żyją” w sieci. Cytaty są dozwolone, ale zawsze należy podać ich źródło. Staramy się, by treść była jak najbardziej oryginalna. Nie piszemy o oczywistościach, nie powielamy tematów, które niczego nowego nie wnoszą.

Naturalność

Czytelnik nie powinien mieć wrażenia, że tekst powstał tylko po to, by umieścić w nim słowa kluczowe. Niewłaściwe jest również tworzenie sztucznych konstrukcji składniowych. Słowa kluczowe i odnośniki do innych witryn muszą być wplecione w tekst naturalnie.

Odpowiednia długość

Teksty SEO nie mogą być zbyt krótkie, gdyż wówczas wyszukiwarka uzna, że w tak niewielkie ilości tekstu nie da się zawrzeć niczego wartościowego, nie da się dogłębnie omówić żadnego zagadnienia. Jeśli jednak temat wymaga podania kilku konkretów, nie warto nadmiernie się rozpisywać. Treść powinna być konkretna i użyteczna. Pamiętamy przy tym o rozbijaniu jej na krótsze akapity. Każdy akapit może podejmować osobne zagadnienie, albo rozwijać myśl. Akapity warto poprzedzać nagłówkami, które sygnalizują, o czym w danym momencie możemy przeczytać.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.