Sklep internetowy i jego treść
Sklep internetowy i treści informacyjno-sprzedażowe
7 lutego 2018
Słowa kluczowe i ich właściwy wybór
Słowa kluczowe – garść najważniejszych informacji
30 marca 2018
Pokaż wszystkie

Teksty na strony, które chce się czytać

Teksty na strony, które chce się czytać

Wykonywanie zawodu copywritera jest całkiem przyjemne, oczywiście pod warunkiem, że zlecenia są interesujące i ktokolwiek czyta stworzoną treść.

Działa to niejako w dwie strony. Jeżeli copywriter ma napisać tekst na lubianą i poczytna stronę, zazwyczaj bardzo się stara. Jednocześnie, im bardziej się stara, tym więcej ma czytelników (przynajmniej w teorii). Starania zaowocują tekstem wysokiej jakości, jeśli copywriter będzie trzymał się kilku zasad. Dzięki nim powstaną teksty na strony, które naprawdę chce się czytać.

Wartościowy tekst, a rosnąca konwersja

Usługi i produkty trzeba umieć sprzedać. Jeżeli chcemy nakłonić użytkownika, by zainteresował się naszą ofertą, przejrzał ją, a następnie zdecydował się na wypełnienie formularza kontaktowego czy dodanie produktu do koszyka, musimy go do tego zachęcić. Jak? Pisząc wartościowe teksty na strony. Nie od dziś wiadomo, że wartościowy tekst idzie w parze z rosnąca konwersją.

Wartościowe teksty na strony

Copywriter stworzy wartościowe teksty na strony, jeśli:

Ma pomysł na artykuł

Oczywiście są tacy, którzy siadają i piszą, bez żadnego przygotowania. Albo są wyjątkowo utalentowani, albo piszą byle co. Powstanie dobrego artykułu muszą poprzedzić solidne przygotowania. Copywriter musi mieć coś do powiedzenia. Najlepiej, gdy obiera konkretne stanowisko i potrafi je uzasadnić. Taki tekst czyta się z przyjemnością.

Pisze dla czytelników

Pamiętajmy, że copywriter nie pisze do szuflady. Pisze teksty na strony, które każdego dnia odwiedza wielu użytkowników. Nie wolno o tym zapominać. To użytkownik ma być zadowolony z lektury, co oczywiście nie wyklucza zadowolenia copywritera z wykonanej pracy.

Przed przystąpieniem do realizacji zlecenia należy sprawdzić (albo zapytać) do kogo kierowana jest oferta na stronie. Jeżeli potrafimy scharakteryzować odbiorcę, łatwiej będzie nam stworzyć przemawiający do niego tekst.

Stawia na dynamikę tekstu

Nudne, nic nie wnoszące do artykułu zdania raczej nie zachęcą do dalszej lektury. Zatem copywriter musi dbać o dynamikę tekstu. Jak to zrobić? Chociażby pisząc w czasie teraźniejszym, niejako relacjonując to, co dzieje się tu i teraz oraz unikając strony biernej. Pamiętamy przy tym o używaniu słownictwa zrozumiałego dla odbiorców. Ponadto teksty na strony nie powinny zawierać zwrotów negujących, chyba że piszemy akurat recenzję na bloga.

Nie będzie się spieszył z publikacją

Niekiedy (no dobra – zazwyczaj) terminy gonią i gotowy tekst uda się kilka razy przeczytać, poprawić rażące błędy i zaraz trafia do publikacji. Jeżeli jednak mamy taką możliwość, pozwólmy mu odpocząć. Warto wrócić do niego następnego dnia czy nawet za kilka dni. Być może świeże spojrzenie pozwoli nam zauważyć niedociągnięcia, a może w międzyczasie pojawią się nowe pomysły i poszerzymy artykuł?

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.