Teksty na strony, które chce się czytać
Teksty na strony, które chce się czytać
16 marca 2018
Praca copywritera i spadek efektywności
Praca copywritera i znaczący spadek efektywności
9 kwietnia 2018
Pokaż wszystkie

Słowa kluczowe – garść najważniejszych informacji

Słowa kluczowe i ich właściwy wybór

Każdy, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, dużo czasu poświęca na wybór fraz kluczowych. Słowa kluczowe są jednym z kluczowych czynników rankingowych Google.

Skoro są tak ważne, nie należy traktować ich po macoszemu. Wybór słów kluczowych nie może być przypadkowy, tak samo jak przypadkowe nie może być ich rozmieszczenie na stronie.

Jak dotrzeć do wyszukiwarki Google i użytkowników sieci?

Celem każdego biznesu w sieci jest osiąganie wysokich zysków. Zyski możliwe są wtedy, gdy mamy ciekawą ofertę i potrafimy ją odpowiednio zaprezentować jak największej liczbie użytkowników. Zanim jednak do tego dojdziemy, realizujemy wiele pośrednich celów, a jednym z nich jest widoczność marki w wyszukiwarce. Jeżeli firmowa strona internetowa będzie widoczna w wyszukiwarce, to z dużym prawdopodobieństwem, odnotuje wysoką liczbę odwiedzin.

Jak działa wyszukiwarka, a przynajmniej wyszukiwanie podstawowe, chyba wszyscy wiemy. Użytkownik wpisuje w pole wyszukiwania hasło – jedno lub kilka słów (słowa kluczowe). Na jego podstawie wyszukiwarka wyświetla propozycje (strony), które najlepiej do tego hasła pasują. Zadaniem właścicieli stron internetowych bądź agencji zajmujących się pozycjonowaniem tychże stron jest taki dobór słów kluczowych, dzięki którym witryna często w wyszukiwarce się wyświetli i to na jak najwyższej pozycji.

Dobór słów kluczowych

Jak właściwie dobrać słowa kluczowe?

Pierwszym etapem, już podczas projektowania strony internetowej, jest próba opisania oferty za pomocą krótkich, maksymalnie kilkuwyrazowych zwrotów. Kolejnym krokiem jest dobranie do każdego zwrotu synonimów. W ten sposób powstanie długa lista fraz, spośród których należy wybrać najlepsze słowa kluczowe. Wybierając je, musimy sprawdzić, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Następnie dobieramy słowa kluczowe korzystając z narzędzi, takich jak  Google Keyword Planner lub innych, darmowych. Analizujemy konkurencyjność i popularność wybranych fraz, nie zapominając przy tym o ich powiązaniach z treścią strony.

Słowa kluczowe i ich aktualizacje

Część spośród wybranych słów kluczowych będzie się sprawdzać przez cały czas istnienia serwisu, ale z pewnością nie będą to wszystkie frazy. Dlatego słowa kluczowe należy stale aktualizować, a także poszerzać ich listę. Zwykle jest tak, że w serwisie pojawia się nowa podstrona i to niejako wymusza dobór nowych słów kluczowych, ale może być też na odwrót. Niezależnie od tendencji należy pamiętać, by słowa kluczowe rozsądnie rozmieścić na stronie. Niekiedy konieczna będzie zmiana nagłówka, innym razem przebudowa całej podstrony.

Słowa kluczowe w procesie pozycjonowania strony internetowej

Roboty wyszukiwarki Google oceniają stronę internetowa na podstawie wielu kryteriów. Ilość i rozmieszczenie słów kluczowych są jednym z nich. Słów kluczowych nie może być ani za dużo, ani za mało. Dodatkowo powinny być wplecione w treść w sposób naturalny i nie dawać wrażenia sztuczności. Warto stosować w tekście różnorakie synonimy słowa kluczowego.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.