Najpopularniejsze hasła w Google w 2017 roku
Najpopularniejsze hasła w Google w 2017 roku
8 stycznia 2018
Uciążliwe reklamy internetowe a wyszukiwarki
Uciążliwe reklamy internetowe znikają z Google Chrome
31 stycznia 2018
Pokaż wszystkie

SEO dla początkujących – krótki poradnik

SEO dla początkujących - poradnik

Okazuje się, że nowicjusz w branży SEO nie do końca zajmuje się tylko SEO.

W dotychczasowej pracy przyszło mi zmierzyć się z różnymi zadaniami. W zależności od tego, czym się akurat zajmowałam i czym interesowałam, pojawiały się tematy na kolejne artykuły. Było zatem i o systemie reklamowym Google AdWords, było o content marketingu, było o YouTube i kanałach social media (zwłaszcza Facebooku), było o blogowaniu i tworzeniu stron internetowych. SEO nie istnieje w oderwaniu od innych zagadnień z branży marketingu internetowego. Wszystko to jest ze sobą powiązane i spójne.

Wróćmy jednak do początków istnienia bloga i do wówczas poruszanych zagadnień. Dziś krótki poradnik SEO dla początkujących w tej branży, konkretna, podana w przystępnej formie wiedza.

Walka o pozycje w wyszukiwarce Google

SEO dla początkujących – niektóre podstawowe zagadnienia

Czas ładowania się strony

Od dawna wiadomo, że czas, w jakim ładuje się witryna internetowa ma wpływ na pozycję tej strony w rankingu Google. Wyszukiwarka docenia strony, które są przyjazne dla użytkowników. A przyjazne są m.in. wtedy, gdy ładują się szybko. Jest to szczególnie istotne w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych, których z roku na rok przybywa. Zatem jaki powinien być czas ładowania witryny? Powinien wynieść 2-3 sekundy.

Uporządkowana struktura, nagłówki

Strona internetowa musi być przejrzysta. Uporządkowana struktura, a przy tym ładny, nowoczesny wygląd to podstawa. Ogromnie istotne jest również uporządkowanie tekstu, który powinien być podzielony na akapity. Dobrze, gdy akapit zostanie poprzedzony nagłówkiem h1, h2 itd. Taki tekst lepiej się czyta, a im lepsze doświadczenia użytkowników, tym wyższa pozycja w Google.

Dbałość o wszystkie podstrony

Google najczęściej w pierwszej kolejności indeksuje stronę główną, bo to ją odnajduje jako pierwszą. Nie dzieje się tak jednak w każdym przypadku. Prowadząc działania SEO należy pamiętać o usprawnieniu wszystkich elementów na stronie, nie tylko stronie głównej, ale również wszystkich podstronach.

Utrzymanie przekierowań

Jeśli właściciel strony decyduje się na jej przeniesienie, musi pamiętać o zrobieniu przekierowania. Ważne jest, by to przekierowanie było utrzymane przez długi czas, a nie jedynie kilka pierwszych tygodni. Roboty wyszukiwarek muszą mieć czas na zorientowanie się w sytuacji – zwykle potrzebują co najmniej sześciu miesięcy, a w wielu przypadkach konieczne jest utrzymanie przekierowań powyżej roku.

Części witryny nieodstępne dla robotów przeglądarek

Witryna nie musi być indeksowana w całości, ale wówczas konieczne jest wskazanie robotom przeglądarek, które obszary strony mają być wolne od ich działań. Służy do tego plik robots.txt. Plik musi być nazwany małymi literami i umieszczony w katalogu głównym strony www.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.