Copywriter powinien tworzyć nowe, unikalne treści. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Tymczasem dobrym rozwiązaniem (na blogach, ale nie tylko) jest publikowanie zamieszczonych już kiedyś tekstów, bądź ich fragmentów. Oczywiście chodzi o treści, które sami opublikowaliśmy w obrębie naszej strony, a nie teksty skopiowane ze stron zewnętrznych. Czym dokładnie jest recykling treści i dlaczego warto go stosować?
Pisząc o recyklingu treści, nie mamy na myśli kopiowania starych artykułów „słowo w słowo”. Chodzi raczej o umiejętność wykorzystania, nadania nowej formy opublikowanym niegdyś treściom. Dzięki temu starzy odbiorcy odświeżą swoją wiedzę, a nowi zyskają garść przydatnych i aktualnych wiadomości. Nawiązywanie do starszych tekstów to właśnie poniekąd ich aktualizacja. Wszyscy, zarówno czytelnicy bloga , jak i roboty wyszukiwarek, będą zadowoleni.
Recykling treści to świetne rozwiązanie w sytuacji, gdy copywriterowi zabraknie pomysłu na kolejny artykuł o podobnej tematyce. Wówczas warto przejrzeć stare teksty – być może niektóre z nich warto odświeżyć? Jeśli artykuł był wyjątkowo poczytny, ale jego treść przestała być aktualna, warto go przeredagować, usunąć nieaktualne informacje i dołączyć najświeższe. Teksty, zawierające przestarzałe informacje, nie przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie, a wręcz przeciwnie. Jeśli chcemy, by użytkownicy ponownie zainteresowali się artykułem, wystarczy przeprowadzić jego aktualizację. Podobnie w przypadku, gdy uznamy, że artykuł zawiera aktualne informacje, ale tematyka nie została wyczerpana. Wówczas warto taki artykuł rozbudować i poruszyć kolejne, powiązane z tematem, zagadnienia.
Na pewno nie każdy artykuł nadaje się do ponownej publikacji. Przyjrzeć należy się szczególnie tym, których treść jest skrajnie nieaktualna, wręcz nieprawdziwa, wprowadzająca czytelnika w błąd. Takie artykuły powinny być aktualizowane na bieżąco, podobnie zresztą jak teksty, w przypadku których już sam temat nakazuje, by treść była aktualna – „Najnowsze trendy…”, „Nowinki…”, itd. Drugą grupą tekstów, w przypadku których warto zastosować recykling treści, są artykuły szczególnie poczytne, najpopularniejsze, pojawiające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Udoskonalenie takich tekstów może sprawić, iż pozycja strony w SERPach jeszcze wzrośnie.
Starą treść można opublikować na nowo w różnych formach, choć oczywiście dotychczasowy układ elementów artykułu nie musi być zmieniany. Artykuł na ten sam temat można napisać od nowa, przeredagować, zaktualizować fragmenty tekstu bądź dołączyć nowe akapity. W każdym razie wystrzegamy się kopiowania całości „słowo w słowo”, a także skracania tekstów. Poprawiony artykuł powinien mieć tę samą długość co pierwotna wersja (bądź nawet większą objętość) i nie może mieć innego adresu URL, gdyż wówczas zostanie uznany za nowy (skopiowany) artykuł a nie re-publikację, co może zaszkodzić pozycji strony w rankingu. Recykling treści ma pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie, a zmiana adresu URL mogła by spowodować spadek liczby użytkowników (spowodowany utratą linków zewnętrznych i linkowania wewnętrznego).