Praca copywritera i znaczący spadek efektywności

Słowa kluczowe i ich właściwy wybór
Słowa kluczowe – garść najważniejszych informacji
30 marca 2018
Teksty SEO - powstawanie
Teksty SEO – kluczowy czynnik pozycjonowania stron
4 października 2018
Pokaż wszystkie

Praca copywritera i znaczący spadek efektywności

Praca copywritera i spadek efektywności

Nie wystarczy powiedzieć, że wykonuję pracę copywritera, by dla wszystkich stało się jasne, czym zajmuję się na co dzień.

Pojęcie copywriting jest naprawdę bardzo szerokie. Zawiera w sobie zarówno tworzenie sloganów i treści reklam, opisów produktów, tekstów na różnorodne strony ofertowe, artykułów sponsorowanych, artykułów blogowych, tekstów na zaplecze pozycjonerskie i wielu innych. Oczywiście nie oznacza to, że każdy copywriter zajmuje się tworzeniem treści z każdego wspomnianego rodzaju. Na ogół koncentruje się na kilku najprzyjemniejszych (i najbardziej dochodowych) rodzajach tekstów. Jednak copywriter, który nie jest freelancerem, nie ma takiej możliwości. Tworzy to, co zostało mu zlecone. Nawet jeśli temat wydaje mu się wyjątkowo nużący, musi napisać ciekawy artykuł, bo przecież na tym polega praca copywritera. Jak to zrobić, kiedy brakuje motywacji? Jak radzić sobie ze spadkiem efektywności?

Tworzenie tekstów na zamówienie

Praca copywritera – sposoby na spadek efektywności

Po pierwsze – regeneracja sił

Ci, którzy mają nienormowany czas pracy, mogą zrobić sobie przerwę w dowolnym momencie. Natomiast Ci, którzy pracują na etacie, czyli przez osiem godzin są przyspawani do biurowego fotela, mają prawo do krótkiej przerwy po każdej godzinie takiej pracy. Warto z tego przywileju korzystać. Nawet krótka przerwa pozwoli oczom odpocząć, natomiast ciut dłuższa pozwoli zaczerpnąć świeżego powietrza, co ma pozytywny wpływ na pracę mózgu.

Do pracy należy przychodzić wyspanym (tak, wiem, nie zawsze jest to możliwe), a po pracy jak najwięcej się ruszać. Praca siedząca zdecydowanie nie sprzyja zdrowiu, dlatego po godzinach warto aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu.

Po drugie – poszukiwanie inspiracji

Copywriter, który zajmuje się prowadzeniem blogów firmowych bądź blogów stanowiących strony zapleczowe, wspierające proces pozycjonowania, może mieć problem ze znalezieniem dobrego tematu. O ile na początku przygody pomysłów nie brakuje, o tyle po pewnym czasie wszystko wydaje się już oklepane. Co w takiej sytuacji? Robimy przerwę od pisania i szukamy inspiracji! Przecież nie wszystkie ciekawe pomysły muszą pochodzić z głowy. Niekiedy warto podpatrzeć o czym pisze konkurencja, czego szukają w sieci użytkownicy, jakie tematy cieszą się największym zainteresowaniem. Warto też wrócić do swoich starszych publikacji, być może wymagają odświeżenia? Recykling treści to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają poważny problem z brakiem weny twórczej.

Po trzecie – motywowanie się

Poziom satysfakcji znacząco wzrośnie, gdy zlecenie zostanie zrealizowane, a klient doceni włożony trud i wyrazi swoje zadowolenie, a konto bankowe zasili atrakcyjna suma. Myślenie o tym bardzo często dostatecznie copywritera motywuje. Zwłaszcza copywritera freelancera, który sam jest sobie szefem.

W przypadku etatowców sprawa wygląda nieco inaczej, bo zwykle za swoją pracę, mniej lub bardziej efektywną, otrzymują co miesiąc takie samo wynagrodzenie. Zatem zarazem jest i łatwiej, i trudniej. Łatwiej, bo motywacja w postaci szefostwa działa i niezależnie od ilości zleceń, pieniądze i tak wpłyną na konto. Trudniej, bowiem rzadko można liczyć na pochwałę od klienta czy ekstra premię.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.