Metody płatności w sklepach internetowych
Metody płatności w sklepach internetowych – przegląd
20 listopada 2017
Agencja SEO prowadzi blogi firmowe
Czy agencja SEO pomaga prowadzić blogi firmowe?
21 grudnia 2017
Pokaż wszystkie

Marketing treści – jak wykorzystać treść do promocji marki?

Marketing treści - promocja marki

Nastały czasy, w których naprawdę liczy się to, co jako właściciel marki masz do powiedzenia. Jakość i unikalność treści są tak samo ważne, jak forma, w jakiej tę treść zaprezentujesz.

Internauci mają dość niemal identycznych treści wątpliwej jakości. Ze wszech stron atakowani są pisanymi na odczepnego artykułami, które nie wnoszą nic nowego do tematu, a jedynie marnotrawią czas czytelnika. Osoby, które zajmują się promocją w sieci, wiedzą, że teraz na topie jest marketing treści, dlatego tak wiele firm decyduje się na prowadzenie bloga (i nie tylko). O tym, dlaczego rośnie znaczenie marketingu treści pisałam już w innym artykule – zachęcam do lektury.

Pamiętaj, że ważne jest jak piszesz, do kogo piszesz i o czym piszesz. Ważne też, by umieć wyjść poza schemat. Umieć czytelnika pozytywnie zaskoczyć. Tylko jak to zrobić?

Tworzenie wartościowych treści z myślą o użytkowniku

Marketing treści – pomyśl o tym, zanim zaczniesz pisać:

Bądź sobą, osobą wiarygodną, wykorzystuj przykłady z życia wzięte

Nie warto stawiać się na piedestale i sztucznie utrzymywać dystansu miedzy autorem, a czytelnikiem. Czytelnik musi czuć, że piszesz dla niego, ale że jest to interesujące także dla Ciebie. Musi czuć, że macie ze sobą coś wspólnego, że zmierzacie się z podobnymi problemami. Na poparcie swoich tez przytaczaj prawdziwe przykłady. Historie z życia wzięte zawsze cieszyły się dużą popularnością.

Pytaj użytkowników, o czym chcieliby czytać

Użytkownik może być twórcą treści na stronie. Staje się nim dodając komentarz czy recenzję. Niekiedy warto na taki komentarz odpowiedzieć na forum. Warto też posłuchać sugestii czytelników i na temat kolejnego artykułu wybrać taki, który został przez nich zasugerowany. Być może jest coś, w czym naprawdę jesteś autorytetem. Teksty eksperckie, zaraz obok tych pisanych od serca (z przykładami z własnego życia), cieszą się największą popularnością.

Twórz treść również z myślą o mediach społecznościowych

Nie każdy Twój artykuł musi być udostępniony w mediach społecznościowych, o większości jednak warto wspomnieć. W ten sposób poszerza się krąg odbiorców treści, ale też sam blog zyskuje na wartości. Pisząc tekst staraj się pisać nie tylko do czytelników bloga, ale też do tych, którzy w wolnej chwili przeglądają Facebooka czy Instagram. Oczywiście często będą to Ci sami odbiorcy, ale z całą pewnością nie zawsze. Pamiętaj, żeby publikując artykuł, wybrać zdjęcie, które równie dobrze będzie wyglądało jako element wpisu w mediach społecznościowych.

Zastanów się nad inną formą przekazu treści

Marketing treści to nie tylko tekst przeznaczony do publikacji w sieci. To także wszelkiego rodzaju filmy czy e-booki, które cieszą się coraz większą popularnością. Interesująca treść może być przekazana w innej formie niż zwykły artykuł. Nie tylko może, ale często też powinna. Zastanów się zatem nad publikacją filmów na YouTube albo nad prowadzeniem transmisji na żywo na Facebooku.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.