Nowicjusz w SEO

Pierwszego dnia pracy w agencji interaktywnej powierzono mi ten blog. Miał być dla mnie sposobem wdrożenia się w nowe obowiązki i swoistą rozgrzewką przed pisaniem poważnych tekstów na blogi klientów. Rzeczywiście, jako że nigdy wcześniej nie prowadziłam bloga, Studiogg okazał się niezwykle pomocny – dzięki niemu nauczyłam się jak dodawać posty i „obsługiwać” bloga. Wszystko to popchnęło mnie dalej - sprawiło, że zaczęłam szukać informacji jak napisać dobry artykuł, czym charakteryzują się treści udostępniane na blogach, skąd czerpać inspirację, a nawet gdzie szukać ciekawych, ładnych zdjęć.

Tworzenie tekstów na ten blog nie jest już dla mnie jedynie rozgrzewką przed pisaniem artykułów dla klientów. Traktuję go bardzo poważnie i dbam o to, by publikowane treści miały walory edukacyjne, a przy tym były łatwo przyswajalne dla osób, które podobnie jak ja dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO. To właśnie z innymi nowicjuszami chcę dzielić się swoją wiedzą i stopniowo zdobywanym doświadczeniem. Oczywiście, byłoby wspaniale, gdyby także starzy wyjadacze widzieli sens zerkania na mojego bloga. Póki co jednak skupiam się na własnej edukacji – pisanie branżowych artykułów to świetna metoda samodoskonalenia, ponieważ zanim coś napiszę, muszę przeczytać wiele innych, powiązanych tematycznie tekstów.

W agencji SEO jestem copywriterem. Oczywiście, poza mną agencja zatrudnia kilku innych „autorów tekstów i sloganów reklamowych”, ponieważ zapotrzebowanie na artykuły jest naprawdę ogromne. Dzięki możliwości obcowania i wymieniania poglądów z osobami doświadczonymi, mam możliwość publikowania tu wielu punktów widzenia. Wierzę, że dzięki temu blog okaże się w przyszłości prawdziwą kopalnią wiedzy (nie tylko dla copywriterów).

Studiogg nie jest blogiem skierowanym wyłącznie do osób piszących różnorakie teksty do Internetu, choć początkowo miałam taki zamysł. Najwygodniej jest pisać o tym, co znane i lubiane – a pisać naprawdę lubię i staram się dokładnie poznać tajniki pracy copywritera. Jednocześnie obcuję jednak z wieloma innymi zagadnieniami ze świata SEO i szeroko pojętego marketingu internetowego – uznałam więc, że blog prowadzony przez nowicjusza zatrudnionego w agencji interaktywnej powinien opowiadać o czymś więcej niż pisanie artykułów. Bycie dobrym copywriterem internetowym możliwe jest tylko wtedy, gdy ma się ogólną wiedzę o SEM, SEO i pozycjonowaniu stron internetowych. Bez tej wiedzy osoba prowadząca bloga nie zrozumie sensu kilkukrotnego użycia słowa kluczowego bądź zamieszczania odnośników.

Blog dla ludzi startujących w SEO to miejsce, w którym można znaleźć wiele przydatnych informacji, do tego podanych w przystępnej formie. Wchodząc tu masz pewność, że informacje te są warte przyswojenia, ponieważ zamieszczał je tu nowicjusz taki jak Ty – nieco wcześniej kroczący tą samą ścieżką. Jeżeli masz pytania albo po prostu chcesz podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat pracy w agencji SEO (bądź copywritingu) koniecznie zostaw komentarz pod interesującym Cię artykułem bądź po prostu skontaktuj się ze mną. Chętnie przyjmę także wskazówki i porady od osób z większym doświadczeniem, skorych do edukowania nowicjuszy. Niech Studiogg stanie się blogiem pełnym wartościowych artykułów, ale także porywających rozmów.

 

Czym zajmuję się w firmie