Agencje SEO - o co pytać przed podpisaniem umowy
Agencje SEO – wstępne ustalenia przed podjęciem współpracy
6 października 2017
Opis produktu w sklepie internetowym
Opis produktu – czy warto silić się na oryginalność?
20 października 2017
Pokaż wszystkie
Audyt SEO - obowiązkowy etap pozycjonowania

Agencja SEO, która odtąd będzie odpowiedzialna za pozycjonowanie naszej strony internetowej, po sprawdzeniu pozycji witryny i pozycji stron konkurencyjnych, powinna przystąpić do przeprowadzenia audytu SEO.

Audyt SEO polega na sprawdzeniu strony, wychwyceniu ewentualnych błędów i wskazaniu rozwiązań, które pomogłyby te błędy wyeliminować. Audyt SEO poprzedza późniejszą optymalizację strony, która ma być dostosowana do wymagań stawianych przez firmę Google i jej wyszukiwarkę internetową. Audyt SEO powinien być przeprowadzony zawsze wtedy, gdy rozpoczynamy współpracę z nową agencją. Można wyszczególnić także kilka innych sytuacji, w których audyt SEO jest pożądany. Po jego zakończeniu właściciel strony dokładnie wie, nad czym powinien popracować, jakie rozwiązania wdrożyć, a z których zrezygnować.

Marketing internetowy a SEO

Audyt SEO i jego zalety

Audyt SEO może być przeprowadzany w związku z konkretnymi wydarzeniami, np. modernizacją strony internetowej bądź aktualizacją algorytmu Google. Powinien być także wykonywany okresowo, tak jak przegląd techniczny pojazdów. Dzięki temu właściciel strony będzie miał stały wgląd w jej kondycję. Niekiedy duża ilość pozornie błahych błędów może spowodować problemy z indeksacją witryny albo zniechęcić użytkowników do korzystania z serwisu. Audyt SEO i działania podejmowane po audycie poprawią funkcjonowanie strony www, ułatwią proces pozycjonowania witryny i pozytywnie wpłyną na koszt reklam AdWords.

Jakie zagadnienia obejmuje audyt SEO?

Sprawdzanie zawartości strony oraz sposobu jej funkcjonowania powinno przebiegać etapowo. Istotne jest, by sprawdzić czas ładowania witryny (nie powinien przekraczać trzech sekund), dotrzeć do informacji dotyczących ruchu na stronie oraz stopnia jej indeksacji. Ponadto w trakcie audytu bierze się pod uwagę pozycje zajmowane przez stronę w rankingu wyszukiwarki oraz użyteczność witryny dla użytkowników mobilnych.

Audyt SEO a pozycja strony w wyszukiwarce

Audyt SEO powinien wychwycić wszelkie błędy związane z duplikacją treści, nieprawidłowości w adresach URL, złe przekierowania, błędy 404 i niskiej jakości linki prowadzące do witryny. W trakcie audytu analizowane są również linki wewnętrzne oraz te wychodzące z witryny. Audyt wskaże, jakie działania należy podjąć, by usprawnić działanie strony i poprawić jej jakość. A przecież jakość i użyteczność strony www jest tym, co ma największy wpływ na pozycję zajmowaną w wyszukiwarce Google.

Audyt SEO i optymalizacja strony www

Wykonanie audytu poprzedza optymalizację strony, czyli jej dostosowanie do wymagań, jakie stawia witrynom wyszukiwarka internetowa. Audyt jest początkowym etapem tworzenia strategii SEO dla konkretnej strony www. Pozwala opracować harmonogram działań SEO, wybrać frazy, na które strona powinna być pozycjonowana oraz podstrony, którym należy poświęcić najwięcej uwagi. Audyt nigdy nie jest wykonywany w oderwaniu od rzeczywistości – zawsze pod uwagę brane są działania konkurencji oraz pozycje podobnych stron. To one informują w czym właściciel witryny wiedzie prym, a które kwestie wymagają dopracowania.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.