Darmowe programy graficzne - obróbka zdjęć
Jakie darmowe programy graficzne może wykorzystać specjalista ds. marketingu internetowego?
16 czerwca 2017
Dobry copywriter powinien kierowac się kilkoma zasadami
Jakimi zasadami powinien kierować się dobry copywriter?
23 czerwca 2017
Pokaż wszystkie

Blog w sklepie internetowym – czy to dobry pomysł?

Blog w sklepie internetowym

Blog prowadzony przy firmowej stronie www to jedno, a blog w sklepie internetowym – drugie.

Zasady działania podobne, ale sklep internetowy daje więcej możliwości dla prowadzenia bloga. Z drugiej strony, to właśnie blog w sklepie internetowym może pomóc zwiększyć ruch na stronie i tym samym zyski ze sprzedaży.

Blog w sklepie internetowym i korzyści z jego prowadzenia

Wzrost liczby odwiedzających

Osoby czytające artykuły na blogu są przekierowywane na stronę główną sklepu albo też do konkretnego produktu. Ponadto istnienie bloga wpływa na widoczność sklepu w wyszukiwarce internetowej (kwestia SEO) – wzrasta szansa, że użytkownik trafi na interesującą go treść, a stamtąd do sklepu.

Możliwość udostępniania wpisów

Artykuły pojawiające się na blogu można udostępniać w social mediach. Może to czynić zarówno właściciel sklepu, jego znajomi i rodzina, ale także inne osoby, zainteresowane tematyką bloga. Jeśli użytkownik uzna, że artykuł jest godny polecenia, chętnie udostępni go w sieci. Tym samym wzrośnie popularność sklepu.

Blog w sklepie internetowym przyczynia sie do zwiększenia sprzedaży

Pozyskiwanie pozytywnych komentarzy

Oczywiście komentarze nie zawsze będą pozytywne, ale w przeważającej większości takie właśnie są. Blog w sklepie internetowym to świetne miejsce do prowadzenia wirtualnych dyskusji. Możliwość komentowania zwiększa zaufanie do marki, a w przypadku transakcji dokonywanych drogą elektroniczną, zaufanie to kluczowy czynnik.

Zdobycie pozycji eksperta

Publikując artykuły poradnikowe, teksty typowo eksperckie, sklep staje się marką ważną i godną zaufania. Wartościowa treść jest na wagę złota w czasach, gdy Internet zalewa fala tekstów wątpliwej jakości. Czytelnicy z pewnością docenią mądre i użyteczne artykuły. Chętniej też dokonają zakupów.

Większa możliwość używania przycisków CTA

Blog składa się z wielu podstron – każdy nowy wpis to nowa podstrona. Miejsca na stosowanie przycisków CTA, czyli nawołujących do działania, jest bardzo dużo. Użytkownik powinien wiedzieć, jakie działanie ma podjąć na stronie i którędy ma pójść, by jak najszybciej dotrzeć do strony zakupowej interesującego go produktu.

Prezentacja konkretnych produktów

Niektóre artykuły mogą opisywać sposób działania i wygląd danego artykułu. Tekst piszemy w takim wypadku językiem korzyści, by skłonić użytkownika do zakupu. W artykule mogą znaleźć się ciekawe zdjęcia, inne od tych zamieszczonych na stronie sklepu, a nawet krótki film pokazujący sposób montażu i działanie przedmiotu.

Możliwość informowania o wyprzedażach, promocjach, ofertach specjalnych

O wszelkich akcjach promocyjnych w sklepie można pisać na firmowym blogu. Oczywiście z umiarem, tak by blog nie stał się wyłącznie miejscem załączania reklam. Na blogu warto informować również o innych wydarzeniach, dotyczących marki – przebudowie sklepu, współpracy z inną marką, otwarciu nowego oddziału stacjonarnego.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.