Marketing treści - promocja marki
Marketing treści – jak wykorzystać treść do promocji marki?
27 listopada 2017
Najpopularniejsze hasła w Google w 2017 roku
Najpopularniejsze hasła w Google w 2017 roku
8 stycznia 2018
Pokaż wszystkie

Czy agencja SEO pomaga prowadzić blogi firmowe?

Agencja SEO prowadzi blogi firmowe

Agencja SEO niekoniecznie zajmuje się tylko tym, na co wskazywałaby jej nazwa. Działania SEO są niewątpliwie jednym z najważniejszych aspektów działalności agencji, ale nie jedynym.

Agencje SEO rzeczywiście powstały z myślą o prowadzeniu działań pozycjonujących strony internetowe. Co prawda sposoby i metody pozycjonowania stron ulegały licznym przeobrażeniom, ale agencjom udało się utrzymać na rynku. Nie tyle utrzymać, co rozkwitnąć! Dzisiejsze agencje zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów z wielu dziedzin marketingu internetowego. Dziś, właściwie na równi z pozycjonowaniem, stawia się na kampanie reklamowe Google AdWords, a obok tego promocję w mediach społecznościowych. Dobra agencja SEO podejmuje się wszystkich tych działań.

Agencja SEO – podstawowa oferta

Pozycjonowanie stron, prowadzenie kampanii AdWords czy firmowych kont społecznościowych to jeszcze nie wszystkie zadania, jakie realizują pracownicy agencji interaktywnych. Pamiętajmy, że fundamentem istnienia firmy w sieci jest strona internetowa, dlatego też tworzenie funkcjonalnych, responsywnych, przejrzystych stron musi znaleźć się w ofercie agencji. A obok stron, budowa sklepów internetowych.

Agencje SEO, które zajmują się budowaniem i późniejszym pozycjonowaniem stron internetowych, zdają sobie sprawę jak ogromne znaczenie dla samych użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki Google ma prowadzenie bloga. O zaletach prowadzenia bloga firmowego pisałam już wielokrotnie (klik). Właściwie nie jest to nic trudnego, choć nie każdy do prowadzenia bloga się nadaje. Takim firmom i takim osobom dobra agencja SEO (zobacz Mapi Media) wychodzi naprzeciw.

Prowadzenie bloga firmowego przez copywritera

Prowadzenie bloga firmowego przez agencję SEO

Agencje interaktywne zatrudniają copywriterów, czyli osoby, które piszą teksty na strony internetowe. Oczywiście nie wszyscy klienci życzą sobie, by treść na ich witrynę napisał copywriter – niektórzy wolą stworzyć ją sami, co jest zupełnie zrozumiałe. Copywriterowi pozostaje zatem tworzenie artykułów na zaplecza, o czym szerzej pisałam tutaj oraz, na życzenie klientów, prowadzenie blogów firmowych.

Stworzenie dobrego wpisu blogowego nie jest zadaniem łatwym, tym bardziej, jeśli tematyka bloga mocno odbiega od zainteresowań copywritera. Nie bójmy się o tym mówić – nie każde zlecenie realizowane jest z ogromnym zapałem, bo trudno, by copywriter miał tak wszechstronne zainteresowania. Ważne natomiast, by dobrze poznać dane zagadnienie, zgłębić temat i nie popełniać błędów merytorycznych. Niektórzy klienci informują copywritera o czym powinien napisać, inni dają mu wolną rękę. Osobiście wolę to drugie rozwiązanie, ale pierwsze stosowane jest częściej.

Agencja SEO, która prowadzi bloga firmowego, doskonale wie jak odpowiednio zoptymalizować artykuł. Wartość i użyteczność tekstu jest najważniejsza, ale copywriter pamięta również o SEO, a więc słowach kluczowych, nagłówkach, linkach, opisach obrazków itd. Powstaje tekst odpowiadający na potrzeby użytkowników, ale też wspierający proces pozycjonowania witryny internetowej.

Ewa
Ewa

Komentarze są wyłączone.